منتديــات ابن مصر
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا الخوف من الحب (الفصل الثانى) 164gp7
ادارة المنتدي
منتديــات ابن مصر
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا الخوف من الحب (الفصل الثانى) 164gp7
ادارة المنتدي
منتديــات ابن مصر
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.


فن ثقافه مهاره
 
الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخول  تسجيل دخول الاعضاءتسجيل دخول الاعضاء  

 

 الخوف من الحب (الفصل الثانى)

اذهب الى الأسفل 
3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
نور العين
المديرةا لعامة
المديرةا لعامة
نور العين


الجنس : انثى
العذراء
عدد المساهمات : 2122
نقاط : 59155
تاريخ التسجيل : 03/03/2009
العمر : 33
الموقع : https://iben-misr.yoo7.com
المزاج الحمدلله

الخوف من الحب (الفصل الثانى) Empty
مُساهمةموضوع: الخوف من الحب (الفصل الثانى)   الخوف من الحب (الفصل الثانى) Emptyالأحد نوفمبر 08, 2009 8:46 pm


الفصل الثاني

الجزء الاول

سارة نزلت من غرفتها وزفوها لعريسها وقعدوا مع الاهل شوية وبعدين اتعشوا وراحوا يوصولها هي وعريسها للمطار علشان تبدأ حياة جديدة مع عبدالعزيز ياترى حياتهم حتبقى عاملة ازاي......
وفي بيت ( شوقي) ابو محمد...... الجميع كانوا قاعدين في الصالة .
ام محمد : والله سارة حتوحشني قووووي .. دي حتغيب عني شهر كامل .
ابو محمد وهو حزين لان سارة عندة بالدنيا كلها : بقولك ايه يا كريمة مش شايفة ان سارة صغيرة على الجواز النهاردة لما جات تسلم عليا وهي ماشية حسيت انها لسة صغيرة على الجواز شكلنا اتسرعنا وغلطنا كنا لازم نستنا شوية .
ام محمد : لا يا ابو محمد لا صغيره ولا حاجة ....وانا لما كنت في عمرها كان عندي محمد وحامل في عبدالله كمان....
ام محمد صحيح انها طيبه ومتاثره بفراق بنتها ...بس هي قويه ونادر ما تظهر شعورها قدام للناس..
هدى: الله يهديك يا طنط ايامك غير ايامنا .... انا مش بقول ان سارة لسة صغيرة على الجواز بس برضه لسة شوية عليها .
ام محمد: لا يا جماعة هي سنها كويس كدة للجواز وبعدين الجواز سترة للبنات .
مها: عبدالله ...عبدالله
عبدالله وهو قاعد جمب مراته مها نام وهو قاعد من التعب يا عمي ومراته بتهزه في كتفه علشان يصحا ابو محمد : ماله عبدالله هو نام ولا ايه
عبدالله انتبه لصوت والده : ههاه ...ايوة يابابا ....(واتعدل في القعدة بتاعته) يالا يا مها قومي حطلع انام انا تعبان جدااااا .
ابو محمد : تعبان ايه ....لالا مش حتام خلاص الفجر قرب يأذن .. اصبر لغاية لما تصلي الفجر وبعدين روح نام.
عبدالله: يابابا لسة بدري على الفجر فاضل ساعتين ونصف ... انشاء الله حقوم بالا يا مها .
مها: طيب بس شيل فهد بقى تقيل ماشاء الله عليه .
عبدالله: طيب هاتيه ...
عبدالله ومها عايشين في الفلة مع اهله ..لهم جناح معزول في الدور الثانى فيه غرفتين نوم وصاله صغيره وبوفيه (مطبخ صغير)....
هدى: محمد مش اتأخر يابابا
ابو محمد: طبعا لازم يتأخر انت فاكرة المطار قريب .
ام محمد: هدى نيمي عيالك في اوضة سارة بدل ما هما نايمين كدة في الصالة حرام .
ابو محمد: وبالمره ناموا انتوا كمان في اوضة سارة بدل ما تروحوا وتجرجروا عيالك وراكم وهما نايمين .
هدى: مش عارفة يا عمي انا معملتش حسابي على البيات هنا وما اعتقدش ان محمد حيوافق.
ام محمد: لا ما تخافيش محمد مش حيقول حاجة .
ورن موبيل هدى
هدي وهي بتضحك وترد على التليفون: جيت على السيرة
محمد: ليه قاعدين تنموا فيا مش كدة
هدى:لا ابدا اصل طنط وعمي بيقولولي باتوا هنا النهاردة علشان العيال نايمين .
محمد: لا مش مستهالة انا اصلا برن عليكي علشان تجهزي العيال علشان انا حرن وتطلعي عالطول علشان انا مش حقدر ادخل .
هدى: انت قريب؟؟
محمد: قدامي انشاء الله عشر دقايق واوصل .
هدى: طيب خلاص توصل بالسلامه.. خلي بالك من نفسك لا اله الا الله
محمد: محمد رسول الله مع السلامه ..
ومحمد قفل التليفون مع مراته وبيتفرج على اخوه اللي جامبه وهو محتاس في الراديوا من اغنية لاخبار ما سابش حاجة .
محمد: بقولك ايه ما تسكت بقى واهدى ربنا يهديك خيالتني مش عجبك حاجة .
تامر : تصدق يا محمد ان سيارتك تقرف ما فهاش حاجة
محمد: طيب ما تنزل منها ما دام مش عجبك .
تامر : انا عمالة ادور على شريط من الصبح مش لاقي غير اغاني اطفال ما تقلش قاعدين في حضانة .
محمد:ههههههههه .: الاغاني دي لعيالي مش ليك وانت مالك دى انت حشري بجد .
محمد: وانت عارف ان هدي ما بتحبش تسمع اغاني وانا ما بحبش اشغل اغاني قدامها احتراما ليها ومدام ما بشغل قدامها ما بشغل برضه من ورها لان ربنا شايفني .
تامر : ياه دي هدى غيرتك تماما .بقولك حسيت ان سارة فيها حاجة وهي بتسلم عليك في المطار .
محمد: اااااه يا تامر . والله وانها بسلم عليها وبضمها ليا كنت حعيط خلاص لولا بس ان الناس واقفة ومسكت نفسي وحسيت انها خايفة حسيت انها بتقولي ما تسيبنيش يا محمد انا محتجالك .
تامر: ههههههههههههههههههههههههههههاااااااااااي
محمد ببص لخوه بعصبيه في ايه هو انا قلت نكته .
تامر وهو لغاية دلوقتي وهو بيضحك : لالالا ابدا اصلك بتقولي محتجالك وخايفة والكلام اللي مالهوش لازمة ... انت فاكر انها حتفتكر بعد مع تبقى مع حبيب القلب .
محمد: أي حبيب قلب انت عبيط يابني ... انت نسيت ان بابا وماما جابرنها على الجوازة دي
تامر : لا اهلي ما اجبروهاش اهلي عارفين مصلحتها .. وانت عارف عبدالعزيز دى لقطة بالنسبالنة وتعرف كمان هو ابن مين .
محمد: ايوة بس سارة صعبانة علية قوي وكان نفسي اقول لعبدالعزيز انه ما يسفرش ولو يقعدوا في اي فندق هنا وخلاص.
تامر : يعيني على الحنية ... ما كنت قالته احسن انا حاخد سارة معايا تاني هههههه والله ناس عجيبة .
محمد بستهزاء: يالا انزل من السيارة علشان انا مش طايقك وروح ناديلي هدى والعيال
تامر نزل من السيارة وثقل الباب انادي مين يابابا يالا روح مع السلامة هما حيناموا هنا النهاردة .
دق تامر على باب البيت علشان يستأذن الاول ودخل سلم عليهم .
تامر : اهلا ازيكم عاملين ايه ازيك يا ست الكل عاملة ايه من غير دلعوتك الصغيرة .
ام محمد: ازيك يا بني ... انشاء الله تيجي مراتك مكانك .
تامر وراح ضم امه وقلها مستحيل حد يجي مكانها انا حفضل عازب طول عمري .
هدى: تامر هو محمد فين ؟؟
تامر : يووه نسيته ...جوزك بره مستنيكي وبيقولك بسرعة علشان هو تعبان وعايز يتخمد...
هدى قامت وحاولت تقوم ابنها صالح ....مش راضي يقوم لانه كان تعبان جدا ....مهند قام وهو بيفرك في عينه ....
هدى: يالا يا صالح تعبت قلبي يالا بقى انا تعبانة وابوك برة وتعبان .
صالح وهو نايم: مش عايز .. انا حنام هنا عند تيته.
هدى: لا ابوك مش حيرضى يالا بقى
ام محمد : خلاص يا هدى خليه يا بنتي ما هو عند جده حزعل منك يا هدى .
هدى: يا طنط .. محمد مش حيوافق .
ام محمد : قوليله ان امه بتقولك خلي صالح هنا .
هدى : يالا يا مهند
مهند: واناكمان يا ماما انا عايزة انام عند جدو اشمعنا صالح .
هدي: ياربي ....انا حروح اندهلكم ابوكم يتصرف معاكم .
ام محمد: خلاص يا هدى سيبهم هنا .
هدى: لا يا طنط يالا يا مهند روح لبابا في السيارة وانا حروح اجيب اخوك .
ام محمد: تامر قوم ساعد مرات اخوك . .
تامر: حاضر ... يالا يا بطل نروح عند بابا .
راحت هدى وشالت مرام بنتها...وتامر شال ماجد ...وسبقهم مهند للسياره......ام محمد خدت صالح معاها ودخلته اوضة عمته سارا ...وبعدين طلعت اوضتها لقيت ابو محمد بيقرا القران وينتظر اذان الفجر عشان يصلي وينام ....وتامر رجع بعد ما وصل مرات ا خوه وعيالها ..وراح اوضته ....ونام على السرير ..وقعد يتلكم في التليلفون ...
تامر : ازيك يا حياتي يارب ما اكونش قومتك من النوم .
لمى: لاء انا صاحية كنت مستنياك يا عمري انت اتأخرت ليه .
تامر : انت عارفة بقى ان ا لنهاردة جواز اختي عقبالك .
لمى: اختك سارا ؟؟
تامر: هههههه هو انا عندي اخت غيرها .
لمى: ههههههههههه ...بس بقى ليه بتكسفني
تامر : بموت في ضحكتك يا قمر .
لمى: تامر
تامر : يا عيون تامر ... يا قلب تامر
لمى: ربنا يخليك ليا
تامر: لمى...
لمى: نعم
تامر:ما قلتليش ناوية تدخلي ايه ....
لمى: لسة ما ققررتش اي حاجة وخلاص.
تامر : ايه هو اي حاجة وخلاص دي .
لمى : خليها على الله
وقعدوا يتكلموا لغاية لما دق الباب .
تامر : لمى يا حبي في حد بيخبط على الباب حروح اشوفه ماشي يالا سلام .
لمى: اوكي سلام .
وقفل التليفون وفتح الباب ولقى ابوه بيقوله يالا علشان حنروح نصلي الفجر في الجامع . وراح ابو محمد وعياله عبدالله وتامر للصلاة ..
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نور العين
المديرةا لعامة
المديرةا لعامة
نور العين


الجنس : انثى
العذراء
عدد المساهمات : 2122
نقاط : 59155
تاريخ التسجيل : 03/03/2009
العمر : 33
الموقع : https://iben-misr.yoo7.com
المزاج الحمدلله

الخوف من الحب (الفصل الثانى) Empty
مُساهمةموضوع: رد: الخوف من الحب (الفصل الثانى)   الخوف من الحب (الفصل الثانى) Emptyالأحد نوفمبر 08, 2009 8:48 pm


الفصل الثاني

الجزء الثاني

وفي الطيارة .... سارة قعدت على كرسي جنب الشباك وفي الجهة التانية قاعد عبدالعزيز ...... وفرحت لان الكرسي واسع وانهامش لازقة في عبدالعزيز .... المضيفة طلبت منهم النهم يربطوا حزام الامان وما حدش يتحرك لان الطيارة حتطلع الان............هنا سارا ماتت من الخوف .. وهي عارفة ان اصعب حاجة في الطيارة هي الاقلاع والهبوط وبقت مش عارفة تعمل ايه ... والطيارة بدأت تمشي .... وسارة مربعة ايديها واول ما بدأت الطيارة تسرع .... بدأ قلبها ينبض بسرعة وهي حاسة خلاص ان قلبها حيقف من كتر الخوف ....وايديها بدات ترتجف ... وخافت ان عبدالعزيز يشوفها بالمنظر دى وهي ضاغتة على ايديها قووووي وغمضت عنيها جامد ..... ولف عبدالعزيز وشافها وهي بالمنظر دى كان نفسه يفطس من الضحك ... بس مسك نفسه علشان سارة ما تحسش باحراج . ..وصعبت عليه قوووي .... واستغرب قوي من انها لسة مش عارفة اي حاجة في الدنيا وانها بنت في العمر دى وبالغنى دى كله وما ركبتش طيارة لاء وكمان بتخاف منها ...مد ايده وحطها على ايديها وهي اول ما حست بايده مسكت فيها جامد وهي مغمضة عنيها وحتموت من الخوف كأن ايديه كانت حبل النجاة بالنسبلها .......وقتها عرف هي قد ايه خايفة .... ابتسم وسابها على راحتها ... وبعد ما استقرت الطياره في الجو ...حست سارا ان التوتر الي كانت تحس فيه قل....وكانها راكبه سياره ..فتحت عنيها شوية شوية ..وهي خايفه من اللي حتشوفه يمكن تكون في حلم ..وكل الي فات خيال ........ ولقيت ايد عبد العزيز ماسكة ايديها اللي اتنين ... وعالطول تبعد اديها وهي مكسوفة وهي تقول في نفسها ....ياربي عرف انى بخاف ..اه الاحراج دى ...ايد عبدالعزيز كانت حمرة من كتر ماكانت سارا ضاغطه عليهم ......
عبدالعزيز وبيكلم سارة بسخريه: وطلعتى خوافه كمان ..انا قالوا لي انك دلوعه بس
..
سارا حست انها خلاص بتنفجر دى بدل ما يهديني بيتريق عليا
..
سارا بين اسنانها: محدش اجبرك وقالك اتجوزني
.
عبدالعزيز استغرب من ردها ...بس هو يستاهل لان المفروض ما كانش يقول كدة ... كفاية انها مكسوفة منه .... بس حتى لو مش قصدها ... ليه هي ما مش عايزاني زي بالظبط
..
عبدالعزيز: ههههههه ...اوف كمان عصبيه ولسانك طويل
..
سارا هنا بقى اتكسفت بجد :.... هو انا ازاي رديت الرد دى ايوة اسلوبة مش حلو في الكلام بس كفاية انه مسك ايدي وانا كنت حموت من الرعب
..
سارا بصوت منخفض يا دوب مسموع : انا اسفه
..
وتمر المضيفة بالعصير .....وسارة طلبت عصير برتقال
...
اما عبدالعزيز فاخذ له عصير كوكتيل
...
كابتن الطياره قام يتكلم يعرف الركاب بنفسه .. وكم راح تستغرق الرحله اللي مدتها 5 ساعات ونص ...وغير كدا من الكلام المعروف..وطبعا دعاء السفر (وهذا شيء مميزه وحلو تتميز فيه مصر للطيران) بعدين جات المضيفه عشان تقولهم داوعي الامن ومكان سترت النجاه ومن هالكلام
...
سارا جلست تفكر...خمس ساعات كتير حتعمل فيهم ايه ماعندهاش حاجة تعملها ....اما عبدالعزيز فكان بيتفرج على فيلم في التلفزيون...سارة بحكم انها اول مرة تركب طيارة ومش عارفة التليفزيون بيتفتح منين ومش عايزة تكسف نفسها اكتر من كدة قدام عبدالعزيز كفاية اللي حصل ........خدت المجله وقامت تتفرج عليها ...وتحاول تسلى نفسها.....بعدين حست انها خلاص اتخدرت وعايزة تنام
......
عبدالعزيز: سارا يالا قومي ...الاكل وصل
...
سارا وهي غرقانة في النوم ومش حاسه : بس يا تامر ابعد عني وامشي انا عايزة انام
..
عبدالعزيز يبتسم : انا مش تامر انا عبدالعزيز ....يالا يا سارة المضيفة وصلت
...
سارا وهي لسة بتستوعب الامر وفتحت عنيها الا وشافت راسها على كتف عبدالعزيز وعالطول اتعدلت في قعدتها وشها احمررررر
..
سارا: مش عايزة شبعانة
.
عبدالعزيز:ايه شبعانة دي بلاش دلع عايزة تاكلي ايه
..
سارا: مش عايزة شبعانة
.
عبدالعزيز وهو بيكلم المضيفه ومش مهتم بسارا: اديني واحد كروسو وواحد بيض وحطي البيض عند سارة
.
سارا: بس انا مش عايزة بيض

عبدالعزيز: يعني عايزة كروسو ما كنتي قلتي من الاول واصلا مين قالك ان الكروسو ليكي اصلا انا كنت ناوي اكل اللي اثنين ...
سارة اتكسفت قوووي وبتقول في سرها ماله دى كل شوية بيكسفني كدة...عبدالعزيز كان فرحان بيها جدا وخصوصا لما وشها بيحمر من الكسوف فعشان كدة كسفها
..
عبدالعزيز للمضيفه: اوكى لوسمحتي غيري االبيض بالكروسو

المضيفه : تشرب ايه

عبدالعزيز: عندكم عصير تفاح

المضيفه: ايوه ..والمدام تشرب ايه
..
سارا: عايزة بيبسي

عبدالعزيز بيبوص لسارا ويقولها: بيبسي مش صحي خدي عصير احسن ..؟؟؟!!!
سارا ما اهتمتش بكلامه .. والمضيفة اديتها اللي عايزاه وراحت للبعدهم . ....سارا شافت ساعتها وكانت الساعه 7 ونص الصباح ...وهذا طبعا بتوقيت القاهرة ....كان النور شوية طلع ...يعنى باقي حول ساعه ويوصلوا لندن ....بعد ما خلصوا من الفطار ..وشالت المضيفه الاكل ...حبت سارا تروح للحمام عشان تغسل وتظبط نفسها بعد النوم عشان خلاص قربوا يوصلوا......حاولت تفتح الحزام بس ما عرفتش وفضلت فتره تحاول ....وما حبتش تسال عبدالعزيز.... عبدالعزيز حس فيها وهي محتاسة ولف عليها ...ومن غير ما يتكلم او يعلق ..مد يده وفتح لها الحزام بكل سهوله.....رفع راسها وقام يشوف سارا ..الي كانت عنيها علي ايده وهي تفتح الحزام ولاصقه فيها......عبدالعزيز بصلها كأنه اول مرة يشوفها في حياته لقى فيها الطفولة والبراءة وانها جميلة جدا...حتى بالحجاب الي لابسته جمالها باين ...فيها برائه ورقه نادر ما تكون البنت تمتلكها...خدودها كانت حمرة من الاحراج ...بتتكسف مني وانا جوزها...بعد ما فتح الحزام شال يده وقام عشان يخليها تعدي..مش لازم تقوله وهو ما حبش يسالها وخلهاعلى راحتها.. وهو ما يعرف هي رايحة فين بس مسألهاش علشان ما تتكسفش اكتر بس اكيد كانت عايزة تروح الحمام ...وكفاية احراج ..... سارا وهي بتقوم لقيت ايد بتمسكها بتلف لقيت عبدالعزيز بيمسك ايديها بكل حنان
...
عبدالعزيز: اتوضي علشان نصلي الفجر في الطيارة
...
سارا : حاضر انشالله
....
راحت للحمام ... وبصت في المرايا .. حسيت انها متبهدلةعلى الاخر ايه الاحراج دى انا كننت قاعدة قدامه بالمنظر دى ... وبسرعة ظبطت نفسها وتوضت عشان تصلي الفجر ...ولما رجعت مالقيتش عبدالعزيز قاعد مكانة .. معرفتش هو راح فين .. المهم قعدت مكانها وبعد دقايق رجع عبدالعزيز
..
عبدالعزيز: على فكرة انا صليت روحي انت كمان عشان تصلي ... هناك في اخر الطيارة في مكان الصلاة

سارا: اروح لوحدي ...؟؟

عبدالعزيز وهو يرفع حواجبه: ما تخافيش ما حدش حيكلك ....
هنا اتنرفزت ... وقالت في سرها الانسان دى ما عندهوش دم ....هو ما يعرفش اني عروسة جديدة والمفروض يكلمني بطريقة احسن من كدة شوية وقامت سارة وهي متنرفزة وراحت تصلي ولما رجعت قام عبدالعزيز عشان تدخل لمكانها
....
عبدالعزيز: تقبل الله
...
سارا: منا ومنكم ان شاء الله
...
وقعدت في مكانها ...مرت المضيفه بعربه المشتريات لو كان في حد عايز يشترى حاجة .... قامت سارا اشترت سواره عجبتها يوم شافتها بالكتلوج ....عشان تعطيها لميرنا هديه لانها تعرف ميرنا انها بتموت على الاساور
....
عبدالعزيز: مش عايزة حاجة تاني

سارا: لا شكرا حشتريلهم من هناك

عبدالعزيز: ليه هي دي مش ليكي

سارا: لاء دي لميرنا لانها بتحب الاساور قوووي
.
عبدالعزيز : شكلك كدة علاقتك بميرنا قوية جدا ؟

سارا:ايوة انا وميرنا اكتر من الاخوات
عبدالعزيز: وازاي صابرة عليها دي رخمة جدا

سارا بتبص على عبدالعزيز بنظره غضب: هي مش رخمة

عبدالعزيز: ههههههههههه .... ورهف مش صحبتم اعتقد ان بينك وبينها سنة ؟؟ سارا انبسطت لان عبدالعزيز بيتكلم معاها

سارا: ايوة رهف معانا على طول بس انا وميرنا اكتر لانها معايا في الجامعة وفي نفس تخصصي ومن ابتدائي واحنا مع بعض عمرنا ما افترقنا ..
عبدالعزيز: وايه هو تخصصك
.
سارا وهي ترفع حاجب: انت مش عارف تخصص اختك ايه
.
وتقول في سرها واحد يخطب واحدة ومش عارف بتدرس ايه
....
عبدالعزيز: ما اعتقدش ان الحكاية مهمة علشان اعرف
..
سارا وهي متنرفزة : طيب لو هي مش مهم بتسأل ليه دلوقتي
...
عبدالعزيز: دلوقتي غير لازم اسأل على تخصص أختي لانه نفس تخصص مراتي هههههه

هنا سارا انحرجت :ندرس هندسه ..تصميم داخلي..
عبدالعزيز: حلو التخصص خصوصا للبنات
...
سارا: ايوة مع انه شوية صعب ومحتاج لشغل كتير
...
يقطع كلامهم الكابتن ويطلب من الركاب الاستعداد للهبوط لانهم يحلقون الان فوق حدود مطار هيثرو ...وقال لهم ان الساعه الان6 صباح بتوقيت جرينتش
....
ولما جات الطيارة بالهبوط رجع الخوف لسارة مرة تانية .... الهبوط غير الاقلاع بس الاثنين بيخوفوا

عبدالعزيز:حتى الهبوط تخافي منه..؟؟؟
سارا ما ردتش عليه وعضت على شفايفها ولفت للنافذه ...عبدالعزيز هنا مد ايده ومسك ايد سارا الي بجنبه ...وقربها منه وضغط عليها..سارا استغربت منه ولفت عليه ..عينها كانت في عينه ..والكل كان بشوف الثاني ومش قادرين يشيلوا عنيهم عن بعض..سارا كانت بتفكر في الانسان الي يحمل اكبر علامة استفهام شافتها مرة ينرفزها ومرة يكون حنين ...ومره يحرجها ...ياترى انت مين يا عبدالعزيز
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نور العين
المديرةا لعامة
المديرةا لعامة
نور العين


الجنس : انثى
العذراء
عدد المساهمات : 2122
نقاط : 59155
تاريخ التسجيل : 03/03/2009
العمر : 33
الموقع : https://iben-misr.yoo7.com
المزاج الحمدلله

الخوف من الحب (الفصل الثانى) Empty
مُساهمةموضوع: رد: الخوف من الحب (الفصل الثانى)   الخوف من الحب (الفصل الثانى) Emptyالأحد نوفمبر 08, 2009 8:54 pm


الفصل الثاني

الجزء الثالث
عبدالعزيز يتامل وجهها ونظراتها الي كلها اساله ..كانها بتسأله ..انت ايه بالنسبة ليا ..في الوقت دى تعهد عبدالعزيز بينه وبين نفسه ان مهما كان يسعد الانسانه دي ...بس طبعا من غير حب ..الاحترام واداء الحقوق هو المطلوب...اما سارا هي ما تنكرش ان عبدالعزيز مثال للشاب الوسيم بكل المقاييس ...واكيد البنات وصديقاتها بيحسدوها عليه ...بس شكله ابدا مش رومانسي ..من كلام ميرنا ورهف..عمر يمكن ...بس عبدالعزيز لا..اصلا هو مش حنين مع اخوات امال حيعمل معايا انا ايه ....وعلاقته معهم مش جامدة وخصوصا انه درس بعيد عنهم 7 سنوات ...ياترى الانسان دى جوة قلبه في ايه ...يمكن يكون انسان مليان بالاحاسيس ..وخواته مش عارفين الحكاية دي ...بس انا ما بحبهوش..ودى مش حلمي ولا فارس احلامي............
عبدالعزيز انتبه للضجه ..هنا عرف انهم خلاص هبطوا ....ترك ايد سارا ولف عنها عشان يفتح الحزام...سارا فاقت من السرحان اللي كانت فيه ومش عارفة هو ايه اللي حصل ...الا لما لف عنها وفتح حزامه وبعدين فتح حزامها
.
عبدالعزيز: سارة حمدالله على السلامة

وقام عشان ينزل الشنطه الي يشيلها فوق ...وقامت سارا وهي لسة مكسوفة لانها ماحستش بهبوط الطياره ..وفي نفس الوقت بتشكر عبدالعزيز على اللي عمله معاها ومراعاته لشعورها
.....
نزلوا من الطياره ........ وبعد ماخلصوا اجراءات المطار ...عبدالعزيز طلع موبيله عشان يطمن اهله بالوصول

عبدالعزيز: الووو.....
سارة كانت بتسمع عبدالعزيز وهو بيكلم اخته ويطمنها كان نفسها تكلم ميرنا وتقولها على اللي عمله عبدالعزيز معاها وحنيته .. واتكسفت تقوله انها عايزة تكلم اهلها ... لان نسيت تعمل تليفونها تجوال
.
عبدالعزيز: سارا مش عايزة تكلمي اهلك

سارا: ...عادي ممكن اكلمهم يعني ؟؟

عبدالعزيز: ايوه اكيد طبعا عادي ..خذي.. الموبيل وكلميهم براحتك
واعطاها التليفون ورنت على اهلها بس ما حدش رد

سارا: محدش بيرد

عبدالعزيز: يمكن نايمين؟

سارا: بس امي تقوم من بدري..
عبدالعزيز: خلاص ولا تقلقي انا حكلمهم في البيت حخليهم يطمنوهم

سارا: بس انا عايزة اكلمهم

عبدالعزيز: خلاص لما نروح الفندق حنجرب تاني

وراحوا ركبوا السياره الي حاجزنها عشان يروحون الفندق ويرتاحوا

ميرنا : ماما عبدالعزيز اتصل دلوقتي وقال انه وصل وبيطمنكم
ام عمر : طب وليه ما خلتنيش اكلمه
.
ميرنا : كان مستعجل وتعبانين من السفر
.
ام عمر : ربنا يوفقهم انشاء الله ويبعد عنهم كل سوء
.
ميرنا : ماما هو عبدالعزيز حيسكن معانا هنا في البيت
.
ام عمر:ايوة انشالله
...
ميرنا : ليه والفلا الي بابا بانيها له؟؟

ام عمر: مش عارفة يمكن يأجرها لانه مش عايز يطلع من البيت .
ميرنا: طب ليه؟؟

ام عمر: وانا اش عارفني .. خلي يعمل اللي هو عايزه .
ميرنا: بس ما فيش في البيت الا جناحين جناح ليكم وجناح لعمر اوعى يكون عايز ياخد جناح عمر
.
ام عمر: لاء طبعا غرفته كفاية واسعة وكبيرة
.
ميرنا وهي فاتحة عنيها ومذهولة : بس اوضته ما فهاش حمام ايوة كبيرة بس ماتنفعش اوضة عرايس
.
ام عمر: وانتي مالك هو انتي اللي حتعدي فيها

ميرنا : خلاص انتوا حرين انا ورهف حنوضبها ونخليها احلى اوضة
.
ام عمر: يالا ريحتوني
.
ميرنا : خلاص يا ماما ولا تضايقي نفسك انا ورهف حنتولى المهمة دي

ام عمر: هي فين اختك

ميرنا : راحت تنام .... حتموت من التعب

ام عمر: طيب اقوم بقى علشان اجهز الغدا
.
ميرنا : ماشي يا ماما طيب يا ماما اروح بقى اريح انا كمان لاني تعبانة جدا مانمتش من انبارح
.
وطلعت ميرنا ومرت على اوضة رهف ..الي بجنب اوضتها....رهف كانت نايمة على السرير وتلعب بشعرها وسرحانه ... وبتتلكم في سرها .ياترى تامر قال لسارة انه شافني....بس هو اصلا مايعرفش انا مين....بس يمكن يكون سال سارة مين لابسه تنوره قصيره وسارا قالت له..بس ما اظن سارا تقوله..وصلا ما اظن عنده الجراءه انه يسالها....الا عنده الجراءه ..هو جرئ جدا ..والا ماكان قال الي قاله..لو انه واحد غيره كان لف وشه لما لقاني من غير حجاب ونزل عالطول مش قعد يبص فيا بالطريقة دي .... بس الحق يتقال هو وسيم جدا
......
ميرنا:اااااااااااااااااااااااايه انتى وصلتى لفين

رهف: هاه ...ماانا قعدة اهو حروح فين يعني
ميرنا : انا بحسبك نايمة وغرقانة في الاحلام اتاري الهانم سرحانة ؟؟؟

رهف ماردتش ولسة سرحانه .........
ميرنا: رهف حبيبتى مالك انتي مش عجباني من لما كنا في الفرح في حاجة حصلت ؟؟

رهف: لا ما فيش حاجة و ايه اللي حيحصل يعني ...بس قلقانة انت عارفة النتيجية لسة ما ظهرتش ومش عارفة الجامعة حتقبلني ولا لاء .
ميرنا : طيب ما تدخلي النت وتشوفي يمكن الناجحين ظهرت
.
رهف: بعدين انا موصية اصحابي اول ما تظهر يبلغوني

ميرنا : طيب انا حروح انام شوية لاني حاسة اني حيغمى عليا
.
رهف: وانا كمان

ميرنا : اه صحيح يا رهف ماما قالتي اننا نرتب اوضة عبدالعزيز وسارة
.
رهف: ليه هم بيسكنون معانا؟

ميرنا : ايوة احلى حاجة ان سارة تبقى معانا هنا .
رهف: بس ما اتعقدش حينسطوا هنا طب بابا باني لعبدالعزيز فيلا ليه مش حيسكن فيها
.
ميرنا : مش عارفة ... بس ماما بتقول انه يمكن ياجرها

رهف: بياجرررررررها........ليه هومش محتاج فلوس..؟؟؟

ميرنا : بقولك ايه انا مالي يسكن هنا يسكن برة هما حرين انا عايزة انام خلاص انا فصلت شحن .
وطلعت ميرنا وسابت الباب مفتوح

رهف: ميررررررررررنا ..اقفلي الباااااااااااااااااب
ميرنا: ههههههههههههه ...عندك رجلين قومي اقفليه انت
رهف: ماشي يا رخمة

وقامت وهي متنرفزة وقفلت الباب جامد ...وميرنا راحت لاوضتها وهي بتضحك على تصرفات اختها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نور العين
المديرةا لعامة
المديرةا لعامة
نور العين


الجنس : انثى
العذراء
عدد المساهمات : 2122
نقاط : 59155
تاريخ التسجيل : 03/03/2009
العمر : 33
الموقع : https://iben-misr.yoo7.com
المزاج الحمدلله

الخوف من الحب (الفصل الثانى) Empty
مُساهمةموضوع: رد: الخوف من الحب (الفصل الثانى)   الخوف من الحب (الفصل الثانى) Emptyالأحد نوفمبر 08, 2009 9:06 pm


الفصل الثاني

الجزء الرابع
في الفور سيزن هوتيل بلندن .....وصلت السياره الي فيها سارا وعبدالعزيز ... بعد ما نزل الحمال الشنط ....ودخلوا داخل الريسبشن ...سجل عبدالعزيز المعلومات المهمه ...وراحوا فوق للجناح الي حاجزينه...كان الجناح حلو جدا وفخم ...عباره عن غرفه نوم بسرير ملكي كبير ...تطلع على صاله فيها طاوله طعام باربع كراسي وكنب وتلفزيون .....وفيها كمان حمام كبييير ومجهز بكل وسائل الراحه.....
بعد ما خلص الحمال وحط الشنط في الغرفه .....قال لهم انه راح يرسل لهم هاوس كيبر عشان ترتيب الشنط .. عبدالعزيز اعاطاه البقشيش ...وقفل الباب وراه...وقتها حست سارا بشعور غريب ..هو خليط من الرهبه والخوف ..دي اول مرة تقعد مع عبدالعزيز في مكان لوحدهم من غير اي حد . ....يوم كتب الكتاب كان معاهم تامر اخوها...ويوم الفرح كانت معهم مي.... وفي الطياره كانت مليانه ركاب...وفي السياره كان معهم السواق...بس دلوقتي هي معه لوحدها ..... فضلت واقفه ما تتحركش ..عبدالعزيز بعد ما قفل الباب دخل وقعد على الكنبة ..وقام يبص لسارا ..بعدين رفع حاجب يوم شافها ما بتحركش من مكانها ولا خطوه....فحب انه يطمنها شوي...لانه حاسس باللي جواها من رعب وخوف.
عبدالعزيز: سارا مش عايزة تكلمي اهلك دلوقتي ؟
هنا سارا ابتسمت ابتسامه كبيره وهزت راسها علامه الموافقة .... فطلع موبيله .
عبدالعزيز: تعالي خدي الموبيل ولا ناوية تقفي مكانك كدة لغاية بليل
سارا اتكسفت منه زي عوايده وجات له ...واخذت الموبيل منه... وقبل ماترن ..قام عبدالعزيز واخد شنطه من الشنط ..
عبدالعزيز: انا حروح اخذ شور ..عايزة حاجة تاني
سارا : لا شكرا
وطلع عبدالعزيز وراح لغرفه النوم ...قامت سارا ورنت على اهلها .
صالح: الووو
سارا : الووو ..ازيك صلوح..
صالح: ايوة ..مين..معايا
سارا: انا عمتك ..ماعرفتنيش؟؟
صالح بصوت عالى خلى جدته ام محمد ومها مرات عمه يلتفتون له: عمتىىىىى سارا.....
سارا: ههههههههه انت بتعمل ايه عندنا من الصبح يا صالح .
صالح : عمتى انا نمت بغرفتك امبارح..
سارا: ههههههه ما يالا سلام على السرعة خلاص اتصرفوا في اوضتي كدة عالطول
ام محمد يوم عرفت ان صالح يكلم بنتها على طول قامت وسحبت السماعه من حفيدها...
صالح : ثوانى يا تيتة ... لسةما كلمتش عمتي عايزة اقولها على حاجة
ام محمد وهي بتصرخ في صالح هاتي التليفون : الو ازيك يا سارا ..عاملة ايه يا حبيبتي وحشتينا جداااا يارب تكوني مرتاحة .
سارا لما سمعت صوت امها ..تجمعت الدموع في عنيها وحست انها خلاص حتعيط ..
سارا: ازيك يا ماما عاملة ايه والله انتوا اللي وحشتني قووووي ... يا ماما انتوا فين من ساعة رنتلكوا وما حدش رد عليا .وقعدت تعيط ؟؟
ام محمد: بس يا حبيبتي ليه بتعيطي اما ينفعش كدة انت لسة عروسة ... معلش انا سمعت التليفون لما رن بس كان بعيد عني ولما وصلتله كان فصل ... وانت عاملة ايه وعبدالعزيز اخباره ايه ...
سارا وهي بتعيط: ياماما انا عايزة ارجع مش عايزة اقعد معاه هنا ..
ام محمد وقلبها بيوجعهامن كلام بنتها وهي ماسكة دمعتها عشان تصبر بنتها .او تحسس بنتها انه مش حلو ان البنت تتجوز وتطلع من بيت اهلها وهي مش راضية .
ام محمد: ليه يابنتي هو عملك حاجة
سارا: لا ما عمليش حاجة بس انا عايزاكم
ام محمد: هههههههه الله يهديك يا بنتى خضتيني
سارا: طيب تعالوا انتوا
ام محمد: بس خلاص يا سارا . انتي دلوقتي واحدة متجوزة وهي فترة وحتتعودي على جوزك .وبس بقى لحسن جوزك يسمعك ؟
سارا: لا هو في الحمام ؟
ام محمد: وانتي بتتكلمي منين ؟
سارا: من موبيله
ام محمد : خلاص يالا بقى روحي بس اسمعي حوصيكي على حاجة ... ولازم تسمعي كلام كويس ...ربنا امر المرأة بطاعة جوزها وخلي بالك من جوزك واسمعي كلامه ..
سارا: حاضر يا ماما ..
ام محمد: خلاص يا قمر اوعي تعيطي وبابا وكلهم هنا بسلموا عليكي
سارا: الله يسلمهم وسلمي على بابا قووووي
ام محمد : حاضر يوصل انشاء الله وابقي طمنينى.عليكي ماشي يا جميل
سارا: حاضر يا ماما
ويطلع عبدالعزيز من الحمام بعد ما اخذ شور وحلق وبدل ملابسه ...كان شكله روعه ...اول ما شاف سارا عرف انها كانت بتعيط ..عقد حواجبه ولا علق ..وراح عند الباب وحط ورقه عدم الازعاج عشان اذا جات الهاوس كيبر ما يدخل...سارا اول ما طلع شافته بعدين لفت من الجهه الثانيه
ام محمد: يالا يا حبيبتي خلي بالك من نفسك وسلمي على جوزك .لااله الا الله
سارا : حاضر يوصل ... محمد رسول الله
وقفلت التليفون وجيه عبدالعزيز وقعد جمبها على الكنبة وهو شكله تعبان ايوة هو فاق لما خد الشاور بس برضه عايز ينام ... قامت سارة واخدت شنطتها علشان تاخد هي كمان شاور
عبدالعزيز: اهلك عاملين ايه .. اعتقد انك كلمتيهم
سارا: ايوة كلمتهم وامي بتسلم عليك
ولفت عليه .... وفاجاها بشكله...كان حلو قوووي..سارا وهي بتتكلم في سرها دى كل شوية بيحلو هو بيعمل ايه في نفسه .
عبدالعزيز : الله يسلمها ...
سارا: عن اذنك شوية حاخد شاور وارجعلك
عبدالعزيز بسخريه: اذنك معاكى..
سارا راحت وهي بتضغط على اسنانها ...ياربي الانسان دى ما فيش فايدة فيه دايما يحجرني ...دخلت الحمام ..وعجبها قووووي...كان كبير وفيه بانيوا واسع كانه سرير ..وحول البانيو رغوة سباحه وعطور وروائح وغيرها..يعنى الواحد الي يشوف الحاجات دي يتمنى يفضل جوة ما يطلعش...بس هي قاومت الاغراء ...واخذت شور سريع ..يزيل تعب السفر...بعدين دورت على حاجة تلبسها ...شافت فستان ناعم جداااا لبسته ....وسرحت شعرها ..وحطت بس كحل وملمع ...وطلعت من الحمام ..ولما بصت على عبدالعزيز لقيته فارد نفسه على السرير
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نور العين
المديرةا لعامة
المديرةا لعامة
نور العين


الجنس : انثى
العذراء
عدد المساهمات : 2122
نقاط : 59155
تاريخ التسجيل : 03/03/2009
العمر : 33
الموقع : https://iben-misr.yoo7.com
المزاج الحمدلله

الخوف من الحب (الفصل الثانى) Empty
مُساهمةموضوع: رد: الخوف من الحب (الفصل الثانى)   الخوف من الحب (الفصل الثانى) Emptyالأحد نوفمبر 08, 2009 9:09 pm


الفصل الثاني

الجزء الخامس
عبدالعزيز بعد ما طلعت سارا من الحمام....كان اول مرة يشوفها بوضعها الطبيعي...يعنى يوم الخطوبة وكتبت الكتاب والفرح البنت ما بتبقاش على طبيعتها..... واول مرة يشوف شعرها وهو مفرود على ظهرها ...كان واقع على كتفها وهو مبلل...بس مخليها في قمه الطهاره والنعومه...بجد سارة عجبته جدااااا ....قام يبصلها بنظرات ..سارا ما قدرتش تفهمها او تفسرها ....بس مش سارا الي تتاثر به ...من غير ما تتكلم طلعت من الغرفه...
عبدالعزيز: على فين انتي مش ناوية تنامي وترتاح من السفر .
سارا: لا مش تعبانه..
عبدالعزيز: ليه ما مش عايزة تنامي
سارا: نمت في الطياره..... حتفرج على التليفزيون
عبدالعزيز: براحتك.... انا تعبان وحنام ..وما حدش يزعجني
كل واحد يحاول ينرفز التاني...سارا بتطنيشها لعبدالعزيز..... وعبدالعزيز بسخريته واحراجة لسارا...طلعت سارا وراحت للصاله وقعدت تتفرج على التلفزيون...ونامت
شعرها الحريري مغطي وجهها ...وهي لامه رجليها لان الكنبة اقصر منها ...ونايمه...كان شكلها مزيج من الطفوله والبراءه... تحركت وكانها حسةان في حد يراقبها ... بس ما فتحتش عنيها .. قرب منها وهمس لها...
عبدالعزيز : سارا قومي..
قام عبدالعزيز بعد شعرها عن وجهها ...وحطه ورى اذنها ..عشان يشوف تعابيرها ..همهمت.....شافها معقده حواجبها وهي عابسه...ابتسم بتلقائيه من شكلها... هزها من كتفها ...هنا فتحت عنيها وهي مش مستوعبه ... شافت وجهه قريب منها قوووي...
سارا وهي خايفه: انت بتعمل ايه ...؟؟؟؟؟؟
ابتسم عبدالعزيز وبعد عنها ...
عبدالعزيز: قااعد اتامل مراتي ..حرام؟؟
سارا: من امتى وانت هنا.؟؟
قعدت وظبطت فستانها ...وهي لسة حاسة ا ن ها مدروخة وما فقتش ...لاحظت ان عبدالعزيز لابس وكانه حيطلع... كان لابس بنطلون بيج ..... مع بلوزه سودا ..بس كان شكله حلو قووووي ...خصوصا انه عريض من فوق شوية ....
عبدالعزيز: امممم من وقت ليه؟
سارا : لا ولا حاجة ...وقامت
عبدالعزيز مسك اديها وقال: ليه نمتى هنا؟؟
سارا ما توقعت منه يسالها السؤال دى
سارا: لا بس وانا بتفرج على التليفزيون نمت وما حستش بنفسي انا نايمة فين لغاية لما قومتني .
عبدالعزيز بصلها بصة عدم اقتناع .. انا عارف انت نايمة هنا ليه بس حعدهالك .....
عبدالعزيز: طيب يالا روحي صلي الظهر والعصر والبسي علشان حنتطلع نتمشى ونتغدى
سارا : طيب
وطلعت وراحت للغرفه..... بعد ما طلعت من الحمام ... صلت ...و فتحت شنطتها وطلعت منه بنطلون سماوي مع بلوزه بيضى ....ولبست فوقها جكيت سماوي طويل جاي مع البنطلون .......ولبست معه طرحة سماويه ...فيها نقوش بيضا بس حلوه....واخذت معها شنطه صغير.... طلعت من الغرفه وشافت عبدالعزيز يقلب في كتاب صغير....وشعره واقع على جبهته....
سارا: انا جاهزه...
عبدالعزيز رفع راسه وشافها : اوكي يالا...
وقام ...وطلع هو سارا من الغرفه .....وهو طالع من الفندق ..ساله البواب اذا كان عايز سياره ...والا يفضل يمشى..... لف لسارا وسالها عايزة ايه تمشي ولا نجيب سيارة......
سارا: الجو حلو خلينا نمشى ...
عبدالعزيز : اوكي يالا .... طيب عايزة تروحي فين ..؟؟؟
سارا: انا ما اعرف مكان ...اول مره اجي لندن...
عبدالعزيز: اممممم تروحي السوق ...والا بارك ...والا نتمشى ...
سارا: اي حاجة
عبدالعزيز : اوكي خلاص ....
ووقف تاكسي ...كانوا طول ما هما ماشيين يتكلموا...... طلب من السواق ينزلهم عن شارع اكسفورد ...... بعد ما نزلهم السواق...قاموا يتمشون ... بعدين دخلو مطعم وتغدوا....... بعد ما خلصوا غدى ...رجعوا يتمشوا تاني .....
عبدالعزيز: عايزة تروحي الهايد بارك...والا نركب سفينه في نهر التايمز؟؟
سارا: نروح الهايد بارك ...انا صحابي دايما يتكلموا عنها ....
وراحوا الهايد بارك وقعدوا في كافيه.... وبعد ما قرب الليل ...الساعه كانت حول التسعة . .... والشمس خلاص غربت... راحوا لمطعم وتعشوا ... بعدين اخذوا تاكسى...ورجعوا للفندق........
...............
بعد ما دخلوا الغرفه ... شافوا كل شي مرتب...واضح ان الهاوس كيبر رتبت الشنط.... راح عبدالعزيز وفتح الدولاب عشان يطلع له لبس ويغير.... بس هو ماكانش بعرف ملابسه فين بالظبط ...ففتحت الدولاب الي فيه ملابس سارا...وكانت قمصان نومها بالواجهه ...سارا مارضيت تشترى لها قمصان... وكل الي عندها من هدى ومها...الي يوم شافوها مش راضيه تشترى ..اشتروا لها هم........عبدالعزيز اول ماعرف خطأه قفل الدولاب ولف على سارا ..الي كانت وراه...شافها قاعدةعلى حافه السرير وتلعب بطرف طرحتها الي حاطتها على كتفها ومنزله راسها.... وشعرها مغطي شوي من وجهها الاحمر.... عرف عبدالعزيز انها عرفت هو شاف ايه .... ماعلقش على الموضوع فتح الدولاب الثانى ...وشاف ملابسه ..طلع الي هو عايزه وراح للحمام ........
اول ما طلع عبدالعزيز ...قامت سارا على طول ..وراحت للدولاب ..وحطت ملابس نومها بالنهايه..علشان ما تبنش اول ما يتفتح الدولاب ...و راحت للصاله.... كانت خايفه ...ومش عارفة ايه اللي راح حيحصل ..او حيتصرف ازاي معاها ...بس هي لغتية دلوقتي مكسوفة من عبدالعزيز ومش عايزة يكون في احتكاك بينها وبينه ومش عارفة تعمل ايه وازاي حتنام معاه على سرير واحد ... والجناح دى كله ما فهوش الا السرير دى... يعنى تنام على الكنبة...بس مش مريحة خالص ..وهي تعبانه وعايزة تنام على حاجة تريحها ...سمعت باب الحمام يتفتح ......طلع عبدالعزيز.... شاف غرفه النوم فاضيه ,,,,راح للصاله وشاف سارا جالسه فيها...
عبدالعزيز : مش ناوية تنامي ولا ايه
سارا: انشاء الله
وقامت اخذت لها بيجاما حرير... وراحت للحمام.... بعد ما اخذت لها شور...لبست البيجاما... ونشفت شعرها بالاستشوار.... الي طاح على كتفها .... كان نفسها ماتطلعش من الحمام...اللحظه الحاسمه وصلت... مش عارفة تتصرف ا زاي ...صح انها كانت تتمنى يصير أي شي ياجل هالموضوع او يمنعه..... يوم تحققت امنيتها ......ماعرفتش تقول ايه ... تمنت الارض تنشق وتبلعها ....ياربي اعمل ايه ولا اتصرف ازاي انا مرعوبة ......حست بالدموع تتجمع في عنيها ..... مش ع ايزة اعيط ولا عايزة اطلع
.................................
اتأخرت قوي في الحمام بقالها ساعة...احتار عبدالعزيز ولا عارف يتصرف..... يخبط علهيا الباب ويشوف بتعمل ايه ولا يسبها على راحتها ....ولسة قايم يروحلها...الا وهي بتفتح الباب وطلعت ...
عبدالعزيز: ليه كمان ما نمتيش جوة زي ما نمتي في الصالة ....
سارا الي كانت خايفه ومرتبكه ماردتش عليه ولا كانه بيكلمها ...
حب عبدالعزيز يحرجها لانها نرفزتوه بتطنيشها
عبدالعزيز: اشوفك لابسه البيجاما دي ...ليه والقمصان الي ماليه الدولاب لمين ؟؟
هنا سارا انقلب وجهها ...ما توقعت ان في انسان ممكن يقول الكلام دى لمراته في اول ليله ... معقول الشخص دى ماعنده احساس... ماعندهش دم .... حست انها خلاص حتعيط ... بس هي مش عايزة تعيط قدامه ... لفت وجهها الجهه الثانيه عشان ما يشوفهاش ...وقعدت على حافه السرير ..... عبدالعزيز حس انه احرجها ونرفزها قوووي .... ندم على الي قاله وعرف انه مالهوش داعي انه يقوله .... راح لها وقعد جمبها ......
عبدالعزيز: سارا ...ما تتكسفيش مني انا جوزك المفروض ما تتكسفيش
سارا الي كانت موصله ..وخايفه ..ومرتبكه .... المفروض يهون علي الامر مش ينرفزني ... ظلت لافه على الجهه الثانيه ولا ردت عليه.....
قام عبدالعزيز ..لف وجهها لجهته بيده ........شاف عنيها غرقانه في الدموع ...وعرف انها خلاص حتعيط ....
عبدالعزيز: خلاص ..انا اسف ما كانش قصدي ..؟؟
وهنا سارة ما قدرتش تمسك نفسها وحطن ايديهاعلى وجهها وقعدت تعيط ........عبدالعزيز مش عارف يتصرف ازاي ... هو عاده اذا عيطت وحده من خواته .... يسبها ويخليها ويمشي عنها...بس دلوقتي لو عملت كدة وسبت سارة حتتحطم ..وباذيها .... صعبت عليه ... ..فضل ساكت لغاية لما هديت .... شافها ما هديتش بالعكس دي زادت اكتر ....مع انها بتعيط من غير صوت ...بس كان كتفها بيتحرك ...ومن فتره لفتره تشهق.... بجد صعبت عليا قوووي .
سارا بين شهقاتها : عايزة ماما ...
عبدالعزيز حط ايده على كتفها ... وهو كان مرتبك..موقف اول مره يمر عليه...ما توقع انها حساسه للدراجتي ...ياربي ايه الحل
عبدالعزيز: سارا خلاص ..قلتك اسف ... مش حقولك اي حاجة تانية تزعلك ... بس انت ما تعيطيش ..
ماردتش عليه .. وكملت عياط...حاول يهديها بس مش عارف ازاي ...
عبدالعزيز: والله اسف ..عشان خاطري ..ما تعيطيش...
سارا وصوتها كله عياط: روح عني.... عايزة ماما ... عايز اكلمها
عبدالعزيز: سارا الله يهداك ...تكلمي مين دلوقتي الوقت متأخر ... وبعدين حيقلوقوا عليكي كدة ..
سارا : ماليش دعوة عايزة اكلمهم
عبدالعزيز وكانه يكلم طفله: خلاص ولا يهمك حنكلمهم بكرة .... بس انتي بطلي عياط الموضوع ما يستهالش كل العياط دى ... انت عايزة ايه حعملهمولك بس تبطلي عياط .. سارا شالت ايديها من على وجهها ..ومسحت دموعها... لما شافها عبدالعزيز بالطريقة دي ..حس بجد انها صغيرة ومالهاش تجارب في الدنيا دي ..
سارا: نرجع بكره مصر....
انصدم عبدالعزيز: انتي بتتكلمي جد لسة ما كملناش يوم وانتي عايزة ترجعي مصر...ما ينفعش ..بكره حخرجك مكان جميل جدا حتتبسطي فيه
سارا : بس... انا مش عايزة اقعد هنا
عبدالعزيز بصوت هادي يحاول يهدي سارا: لندن حلوه...وانا متاكد اول ما تشوفيها وتتفرجي عليها كويس ..انتى اللي مش حتبقي عايزة ترجعي مصر ....والجو كمان هناك حر دلوقتي انت ناسية ا ن احنا في الصيف .
سارا: طيب ما نطولش هنا
عبدالعزيز: ولا يهمك ما مش حنطول يالا قومي استعيذي من الشيطان واغسلي وشك وروحي صلي ركعتين وحتحسي براحة اكتر .
اول ما قال لها عبدالعزيز الكلام دى ....رجعت سارا تعيط من اول وجديد... ودلوقتي هو ما صدق انها هديت تعيط تاني....ايه اللي حص تاني هو انا قلت ايه عشان يزعلك دلوقتي
عبدالعزيز: سارة مالك ...خلاص انا ارتحت انك هديتى ..ليه بتعيطي تاني قولى لي ..
سارا ما عرفتش ايه تقولوا وفضلت تعيط
عبدالعزيز: خلاص عايزانا نرجع مصر ؟
سارا وهي بتعيط : لا خلاص مش عايزة
عبدالعزيز وهو مضايق ومحتار يعمل ايه معاها
عبدالعزيز: طيب انت عايزة ايه وانا اعملهولك بس من ما تعيطيش
سارا: مش عايزة حاجة وكلمت عياطها
عبدالعزيز حسس انه خلاص اتخنق مش عارف يراضيها بايه ..حاوله معها ولا نافع اي حاجة .....حاول يلطف الجو شوية وبرضه مش نافع
عبدالعزيز: طيب خلاص ما تعيطيش ... بيقولوا ان العياط بجعد الوجه بسرعة وانا مش عايز مراتي الحلوة دي تعجز قبلي ...
ما هتمت سارا بكلامه وقامت من السرير ...وراحت للحمام...على طول راح وراها عبدالعزيز ...ومسكها من ايدها ...لفت عليه ووجهها كله دموع .... بجد كان شكلها روعه ..حتى وهي بتعيط...تجنن ...وهي نايمه....وهي مكشرة.. بجد تحفه من الجمال...........كان نفسه يشفها وهي بتضحك ...عمرها ما ضحكت قدامه...
عبدالعزيز: رايحة فين
سارا :حروح اغسل وشي...
عبدالعزيز: لا مش حتدخلين الحمام وانتى بتعيطي كدة مش كويس
سارا: خلاص انا ما بعيطش دلوقتي
عبدالعزيز جرها من ايدها ورجعها مكانها....قعدها على حافه السرير ..وقعد جمبها قوووي ....ويدها لازالت في ايده ....سارا نزلت راسها ...قام عزيز ورفع وجهها...وحط عينه بعينها....
عبدالعزيز: ودلوقتي ممكن اعرف ليه الدموع دي ...سارا انتى ما مش عايزاني ....انتى مجبوره علي..عمي شوقي اجبرك صح ؟؟
هنا سارا ماعرفتش ترد عليه ..
سارا بصوت واطي:بابا متحضر مستحيل يجبر بنته على حاجة هي مش عيزاها ازاي بقى يجبرني على الجواز ...
هي نفسها استغربت من ردها...بس ما تقدرش تقول له انها مجبورة على الجواز .... يمكن لانها شافت منه حنان ما توقعتهوش ...ودى اللي عايزاه المراه من الرجل...انه يحن عليها زي ما يحن على طفل..
عبدالعزيز: طيب ممكن اعرف سبب الدموع دي
مش عارفة تقول ايه .وما تقدرش تقول ...بتتكسف...صح انه جوزها...
سارا ودمعه نازله من عينها: ولا شي ...
عبدالعزيز مسح الدمعه باصبع ايده الي ماسكه ذقنها....
عبدالعزيز: لا الدمعة دي ليها سبب سارا انا جوزك دلوقتي ...يعنى شريك حياتك ..تعرفين يعنى شريكك...المفروض تشاركينى بكل حاجة ...وتقوليلي ايه اللي مضايقك ... مش معقوله كل ده زعل من كلمتين ؟؟؟
سارا: انا...اا... وسكتت
عبدالعزيز: انتى ايه قولي ...
سارا رجعت تعيط تاني : ما قدرش ..والله ما اقدرش اقول لك....
عبدالعزيز ماحبش يضغط عليها اكتر من كدة بس اكيد سبب كبير..قال اسيبها دلوقتي وبعدين تقولي من نفسها ...
عبدالعزيز: خلاص يا سارا الموضوع ما يستهالش ... خلاص يا ستي ا نا مش عايز اعرف منك حاجة ... ولو انتي احتجتيي حاجة في اي وقت انا موجود .خلاص بقى يالا بطلي عياط وقومي اغسلي وشك وصلي على النبي واهدي كدة ....
قام وطلع من الغرفه...ياترى راح فين ....مسحت دموعها بيدها ....ياربي انا عيط كثير قدامه.......والله عيب .......راحت للحمام ..وغسلت وشها .... حست بتعب وانها عايزة تنام..بس كدا حنرجع من الاول وجديد ....يووه امل ايه ......
رجع عبدالعزيز وبايده كاس ماية.... شاف السرير فاضى... والغرفه مافيهاش حد....لف على الحمام شاف بابه مقفول...خاف انها دخلت وكملت عياطها جوة .... ومعروف ان الحمام مكان تجمع الجن والشياطين ..والعياذ بالله ...ومش كويس حد يعيط فيه او حتى يطول فيه ...راح للحمام ودق الباب...
عبدالعزيز: سارا...بتعملي ايه ..
محدش رد عليه ..قام ودق الباب جامد ..
عبدالعزيز: سارا ردي علي ..ردي يا سارا
سارا: ما بعملش حاجة ...
عبدالعزيز حس ان صوتها لسة مش طبيعي....
عبدالعزيز: طيب ياللا اطلعي ..لو ما كنتيش بتعملي حاجة ...
سارا: دقايق بس..
خاف عليها من بجد...
عبدالعزيز: 3 دقايق ولو ما طلعتيش حكسر الباب واطلعك فاهمة ..
سارا غسلت وجهها مره ثانيه ..وطلعت من الحمام بعد ما سمت بالله.....شافت عبدالعزيز ينتظرها ..اول ما طلعت اداها كأس الماية ....
عبدالعزيز: اشربي دى وحتهدي انشاء الله .....
اتكسفت منه ..حركاته غريبه ومتناقضه...ساعه يكون في قمه الحنان والعطف... وساعه في قمه الاستفزاز والقسوة والسخريه اخذت منه الماية ..وشربتها....
سارا: شكرا....
عبدالعزيز: يالا روحي نامي وما تشيليش هم ماشي ....
سارا: انشالله...
وفضلت واقفة.... حس عبدالعزيز انها مكسوفة منه ..مش قادره تروح للسرير وهو موجود... راح طلع من الغرفه..
سارا: عبدالعزيز....
كانت دي او مره تناديه باسمه .... (((سارة تطورت)))...لف عليها وقام يبصلها بنظرات الاستفسار ..بالعربي يعنى عايزة ايه ....
سارا: رايح فين ...
عبدالعزيز ابتسم.....: حروح الصالة عندي اوراق عايز اشوفها عشان الشغل ... ليه في حاجة عايزة حاجة ؟؟؟؟
سارا وهي مكسوفة : لا شكرا..
طلع ..وراحت هي للسرير وحاولت تنام..بس ما قدرتش.....كان عبدالعزيز متمللمل في الصاله .. ماكانش عنده شغل ولا حاجة...بس ما حبش يحرج البنت ..وعرف انها مكسوفة منه..وسر عياطها على اساس انها خايفة ومرتبكة ...مع انها مراته وحلاله..بس هو مش عايز يجيها بالغصب..باللين احسن...وغير كدا انهم بقالهم ليلية بس متجوزين..وهو افكاره مش متحجره ..يعنى يعرف ان الرجوله ما تتقاس بالحجات دي ....بعد ساعه ونص..تاكد انها اكيد نايمه دلوقتي.... دخل للغرفه باقل صوت مممكن... وراح للسرير ...شافها نايمه على طرفه...شوية وحطع.. وسايبة السرير كله فاضي ....ابتسم واتمدد على الجهه الثانيه....
سارا كانت صاحية ولسة ما نمتش ... وفضلت جامدة وصامدة في مكانها اول ما دخل عبد العزيز الاوضة ........لغاية لما حست انه نااااااام خلاص.... بعدين استريحت... ياترى انا كنت ظالمته..شكله حنين قوووي... والا ماكانش راعى شعوري بالطريقة دي ..ميرنا ورهف ما يعرفوش اخوهم كويس ..والا لو شافوا ايه اللي عمله معايا م كانش قالوا عنه انه ما عندهوش احساس... بس يمكن انا غير اخواته انا مراته ... سارة حست براحه غريبه ما توقعهاش .... ونااامت
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ELMASTER
صاحب الموقع
صاحب الموقع
ELMASTER


الجنس : ذكر
الدلو
عدد المساهمات : 2585
نقاط : 60233
تاريخ التسجيل : 02/03/2009
العمر : 37
الموقع : https://iben-misr.yoo7.com
المزاج رآيــق

الخوف من الحب (الفصل الثانى) Empty
مُساهمةموضوع: رد: الخوف من الحب (الفصل الثانى)   الخوف من الحب (الفصل الثانى) Emptyالأحد نوفمبر 08, 2009 10:00 pm

تسلمى يا نور ربنا يقدرنا ونقرا دة كلوا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://iben-misr.yoo7.com
نور العين
المديرةا لعامة
المديرةا لعامة
نور العين


الجنس : انثى
العذراء
عدد المساهمات : 2122
نقاط : 59155
تاريخ التسجيل : 03/03/2009
العمر : 33
الموقع : https://iben-misr.yoo7.com
المزاج الحمدلله

الخوف من الحب (الفصل الثانى) Empty
مُساهمةموضوع: رد: الخوف من الحب (الفصل الثانى)   الخوف من الحب (الفصل الثانى) Emptyالأحد نوفمبر 08, 2009 10:06 pm

ميرسى يامحمد على مرورك ويارب تعجبكم ويقدرك وتقراها بس لسة بدرى دة لسة اول فصلين لسة فاضل كتير هنزلهم على اجزاء
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Berhane
ساحر مميز
ساحر مميز
Berhane


الجنس : انثى
الثور
عدد المساهمات : 380
نقاط : 53822
تاريخ التسجيل : 15/10/2009
العمر : 33
المزاج good

الخوف من الحب (الفصل الثانى) Empty
مُساهمةموضوع: رد: الخوف من الحب (الفصل الثانى)   الخوف من الحب (الفصل الثانى) Emptyالثلاثاء نوفمبر 17, 2009 11:57 pm

روعه روعه يا نور وفى قمه الرومانسيه والله بجد عبنى اوى وخلتنى اعيط قصه بجد فوق الوصف
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
الخوف من الحب (الفصل الثانى)
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» الخوف من الحب (الفصل الثالث)
» الخوف من الحب (الفصل الرابع)
» الخوف من الحب (قصة رائعة)الفصل الاول
» ركبى يسيبوا..وقلبى يطب..الحب الحب الحب!
» بعض صور للاعبى الاهلى الجزء الثانى

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديــات ابن مصر :: المنتديات الثقافية والادبية :: منتدى القصص والروايات-
انتقل الى: